Frodis Inridning dag 3

Frodi är så himla himla duktig! De lekar som jag igår trodde var lite "sönder" och hade planerat att fixa dom, fungerade felfritt idag. Vi jobbade lite på sideways game både från zon 1 och 3 vilket gick fint. Tränade extra på tygeltagen, framförallt direkt rein då han ska flytta endast framdelen. Han har lite svårt med det, hans bakdel känns oerhört överrörlig på nåt sätt. Men vi lyckades någorlunda. Sen var det bara att hoppa upp. Jag gjorde lite tygeltag och försökte röra lite på honom, han valde själv att gå lite åt olika håll och jag hängde på som en passagerare. Han verkade inte tycka att det var så konstigt att jag faktiskt satt på honom...

 

Jag är väldigt förvånad över att det hela går så fort, jag vet inte om det bara är han, eller min skicklighet (host host) eller ett resultat av alla förberedelser som jag gjort med honom (klängt och gjort the seven games sen han var 1) eller ett resultat av båda. Nu när jag började med honom den här hösten så har jag ändå valt att börja helt från scratch så att jag verkligen befäster och är säker på de grunder han har, speciellt då han är hingst. Trots att jag gjort allt tidigare så satt det inte helt 100%, men det är möjligt att det går fortare på grund av att han gjort det tidigare, eller så har han en perfekt Horsenality.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Förberedelse är ju a och o, så såklart det gjort jättemycket att du förberett. :)



Dessutom verkar du ju kunna det du gör, och gör man inga misstag som man måste reperera går det snabbt.

2010-12-27 @ 14:36:41
URL: http://camillalarsson.zoomin.se
Postat av: Anna

Din skicklighet såklart! Du är jätteduktig :)

2010-12-30 @ 23:03:54
URL: http://parelliliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback