cirkling game med 3 hästar och en stegmätare

Glaeda var först ut, Mathilda gick i paddocken vid sidan av. Glaeda fick testa att ha stegmätaren på sig. Det gick sådär, måste komma på ett bättre sett att fästa den, men 2746 steg (med ett ben) tog hon under tiden.
Hon var jätte duktigt idag, inga problem på volten, drog inte i linan och avslappnad gång. Så lite galopp, samma där, så jag gjorde lite byten av varv, och där blev det plötsligt lite flygande (heter det så på svenska) galoppombyten. Bara fortsätta 4-6 gånger till och hon kommer vara första hästen som faktist kan galoppombyten! Extroverta hästar har så lätt med det här fysiska!

 

Sen Mathildan som var jätte duktig hon med. Traven var mestadels lugn, men upp i galopp blir jobbigt både psykiskt och fysiskt för nordisen. Men det gick, bara fortsätta några dagar till.

 

Glodis sist ut som till skillnad från Mathilda som mer än gärna ger mig slak lina och kryper in, så gör Glodis tvärt om. Första varven var jätte fina, då bytte jag varv, bakslag! Då blev hon olösligt helt right brain så fort hon var i position att trava ut på volten. Så det fick vi jobba på, vart efter det blev fixat var hon lite för trött för att riktigt orka så mycket galopp, men litegrann blev det. Men trava på slak lina nära mig funkar galant nu i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback