Frodis Inridning dag 21

Idag fyller Frodi år! Grattis min lilla man!
Vi hängde med ut en liten sväng tillsammans med Anne som red på Gyllir och hade Nicke som handhäst. Allting gick väldigt bra. Jag och Frodi måste träna på galoppfattningar, har han så mycket gångarter så det är lika bra att börja med "fattningarna" / signalerna till varje. Men frågan är hur mycket parellis fuidity program är testat på islandshästar.. var avslappnad, men häng med i rörelserna, faktumet av att islandshästar kan ta sig fram lika snabbt som stora hästar säger rätt mycket om hur många steg per sekund de tar, Försök hänga med där!

 

Innan vi red så fortsatte jag på friendly game i munnen. Jag måste verkligen vara med mentalt, annars flaxar hans huvudomkring och tungan glider ur mitt grepp. Men så fort jag är med och hänger med så kommer han snabbt på sig och slappnar av.

 

idag backade han även på endast en fas 1 ! (min kropp)

 

Nu börjar jag fundera på om inte serien om Frodis inridning är slutförd? Är han inriden? När är en häst inriden?

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker en häst är inriden när de förstår de grundläggande hjälperna som stanna, gå och sväng samt gör det med motivation och glädje tillsammans med en människa på ryggen :)

2011-05-05 @ 22:10:15
URL: http://jeldh.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad roligt att höra, TACK!



Well, nu kommer ju den härliga tiden att njuta av varandras sällskap och känna att ni kommit en bra bit i ert förhållande :D hästar som precis blivit inridna brukar ha en så härlig energi och bli mycket mer säkra i sig själv vilket jag tycker är skoj. Sen blir det kanske dags för er att finslipa kommunikationen (även om du verkar ha gjort ett väldigt bra grundjobb med honom).

2011-05-06 @ 23:55:19
URL: http://jeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback