Glodis Level 3 session 3

Idag stod vi till en början bara och åt lite gräs, samtidigt som min pojkvän fick testa på att göra lite level 1 saker med mathilda. Dom var så himla duktiga! :)

 

Sen fortsatte jag och Glodis med det vi gjort de senaste dagarna. Denna gång focuserade jag på att få en bra send, och Nu fick vi till en ordentlig galopp. Dock var hon så pass osäker att hon hängde i anda änden av linan och helst ville därifrån. Fy på mig, måste ta hand om hennes trösklar mer! Sen fick jag en snilleblixt och testade sideways i trav, Vilket vi tidigare kämpat med så länge utan framsteg. idag bad jag bara om det, med nästan mot staketet, och hon gjorde det! JÄTTE fint! Hon är otrolig :)

 

  • (On Line) I can do the extreme helicopter as a Friendly Game, slapping the ground 6 times hard with Carrot Stick and String.
  • (On Line) I can hold my horse’s tongue (Porcupine Game).
  • (On Line) I can play Stick to Me, a Driving Game, (a.k.a Yo-Yo Game from the side) on a 12-foot Line at the walk, trot and canter.
  • (On Line) I can circle my horse 6 – 10 laps at canter on a 22 or 45-foot Line.
  • (On Line) I can play the sideways game, fast on 22 or 45 foot line.
  • (On Line) I can play the sideways game towards me.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback