Fullspäckad dag

Igår var jag en kortis i stallet, hann bara rida Nicke, ge snae och Mathilda deras mineraler och ge flocken hö.

Ridturen på Nicke var amazing, som vanligt. Han blir bättre och bättre för varje gång. Gjorde mycket igångsättningar, för kan han inte Börja trava i en låg form så kan man ju inte trava i den heller, mot slutet kändes han hur fin som helst!  Tog även lite härlig galopp som vi också börja pilla lite på, vilken skillnad det blir i hans kropp, allting man gör känns, och framförallt i galoppen, hur den går från endast skjutkraft till mer bärkraft.

NU har jag gjort världens största beställning hos parelli, 52% är mitt, resten är åt andra. Härligt med gratis frakt när det blir sånahär mängder. Det är en hel del pengar, men jag skulle behöva det förr eller senare ändå, så jag har delat upp det hela lite, ett lass nu och ett senare i vår.
Synd att de inte har några bra jackor, hade gärna köpt från dom och betalat en del, än köpt från en svensk ridsportbutik som även säljer tortyr-redskap (inspännings/"hjälp"tyglar) eller andra hemskheter.

Det blev en kortis i stallet för att sen bar det av till Norrköping för två lektioner. Bilden nedan är ifrån den ena av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback