en boll och lite svett

Tog mathildan ut på fältet idag. Till en början var hon helt LB och jätte dominant, till skillnad från när vi lekte där sist. Gjorde lite blandad samtidigt som jag försökte vara så consistent som möjligt. Samtidigt är hon så jobbig/utmanande att då en annan häst är med är hon ko lugn och vill äta gräs. Med mig, ja så länge hon är, för henne helst i min famn, så är hon lugn, men hon vill inte äta gräs. Då är frågan hur jag ska lyckas få henne lugn, utan att svetten droppar, och ta bort sen sura minen.. (bild ifrån i våras)

 

Glodis fick också komma ut på fältet en sväng. Tog med oss bollen som vi aldrig riktigt lekt med. Gjorde ganska snabbt ett mönster, galopp send, en halvt varv galopp, transition ner till skritt, fram till bollen och putta på den med mulen, bring back. 3 försöket gjorde hon det så snyggt, senden var helt amazing! trots det vet jag inte vad som flög i mig att fortsätta.. för vartefter så la hon bara ner mindre och mindre energi på uppgiften. Men vår playsession var trots allt lyckad, och hon kunde till och med putta bollen hem till hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback