Glodis

Glodis tyckte det var extremt läskigt att gå till paddocken idag, så det fick ta ett tag, men det är alltid lika härligt mot slutet när man vet att man gjort rätt och de går lugnt och avslappnat mot målet.
Blev lite "jump" half a barrel och sideways ut, råkade bli så så hon gick över med fram, stannade och frågade mig vad hon nu skulle göra, mycket trevligt men skulle vilja ha det till ett hopp..
Sen blev det lite cirkling med focus on me, gick helt okej men måste komma igenom den där barriären som gör att så fort hon börjar trava så lämnar hon mig..

 

Sen tränade vi på figure 8 i freestyle. Försökte verkligen tänka på mina faser, neutral och låta henne ta ansvaret. Så länge jag var tydlig med böjning i min kropp så behövde jag sällan sticken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback