Helt otroligt UNDERBART!

Sist tog jag Mathildan. Zon 3 driving en bit på vägen först, helt otroligt hur lugn hon var. När jag hoppat upp blev hon först orolig men gick bra sen. Sen testade jag att ha en "uppgift" i skritt som "sweet spot" och testa små övergångar till trav, fortfarande i höger öppna som hon gör riktigt fint. Allting gick jätte bra, hon kändes inte alls lika spänd som hon brukar och hon försökte inte heller vända som hon annars ofta gör. Så vi lekte med lite skolor i skritt-trav, måste jobba lite extra på vänstervarvet bara. Sen försökte vi oss även på lite galloppfattningar och det gick det med. Focuserade på att "shut her down" fort och ha kvar henne där en liten stund. jag har Aldrig haft en SÅ underbar tur på Mathilda! Helt otroligt UNDERBART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback