Jobbdag

I fredags blev det sista hästjobbdagen innan skolan börjar.
Nicke fick gå en sväng med hundarna, gick en bit på sörmlandsleden, mycket blandad terräng, och han sa ingenting! Det är som att han plötsligt släppt all skräck med saker kring benen sen han hoppade tunnan! Helt amazing!

 

Mathildan fick sedan hoppa lite tunna och jobba på yoyo i cirkling. Halva vårt gammla mönster gick bra, men ena sidan hade hon problem med av någon anledning. Så då tänkte jag jobba på den. Det tog ett tag att få henne avslappnad Och förstå. Men till sist så.

 

Glodis jobbade lite på vår freestyle vi ska filma snart. Blev focus på follow the rail då det kändes som att jag höll henne igång, och vid flera ställen bröt hon av. Figure 8 gick inte heller så bra när jag tänker på min neutral. Ska kolla på pattern och hoppas jag får lite hjälp där.

 

Glaedan fick leka lite online i paddocken. Mest focuserade jag på att hon skulle slappna av, och sen blev det lite yoyo i cirkling emellan åt.

 

Lilja fick ta en tur med hundarna, men shit va seg hon var. Jag var kanske inte in the mood för en introvert häst men här snackar vi sniiiiigelfart. Och för tanke på Glods tölt kan det vara bra att känna på lite hur den ska kännas då det var ett tag sen jag faktiskt töltade. Lilja var redan passaktig i traven så lite tölt har hon säkert inte emot... Så fort jag bad henne så kom hon in i en jätte stor och stadig trav...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback