Skogsdag

Blev skogsturer på alla hästarna igår.

 

Först red jag Glodis, focuserade på att hon skulle länga sig och försöka vara böjlig i traven. Testade lite game of contact och det gick väldigt fort för henne att förstå att det var ner hon ville ha huvudet! Töltträningen går bättre, vi har ingen riktigt tölt än, men ganska nära och hon kan hålla det bra några meter nu!

 

Sen blev det Nicke, han fick mer bara Gallopera! Sen var det lite läskigt att ställa hovarna på sanden vid sjön men det löste vi.

 

Mathilda fick till sist ta en runda, med mig i zon 3-5, mestadedels 5! var underbart. Först ville hon inte ens ha mig i zon 3, utan helst 1 så hon slapp gå först. Men vid en punk, där jag tyvärr inte kommer ihåg var jag exakt gjorde, så bara sänkte hon huvudet, slickade sig runt munnen och slappnade av. Då kunde jag plösligt gå till zon 5 utan problem och gå där. Det ska vi göra mer så kommer ridningen också att gå bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback