Hopp och skogshästar

Idag fick alla förutom Lilja leka lite. Vad är detta våra alltid friska hästar blir sjuka, troligtvis en hovböld, gick bättre för varje steg...

 

Först lekte Mathildan, hon åt gräs som bara den idag! :D sen skickade jag henne mot tunnan, hon hoppade utan tvekan. jag var i chock. Sen tog vi en liten sväng ut, en skrittsväng, en sväng en rehab häst ska börja med. Svetten rann under sadeln, här snackar vi verkligen adrenalin...

 

Sen fick äntligen Nicke leka lite. Tunnan där med, tog ett bra långt tag innan han hoppade. Men varför ha bråttom, det går snabbare i slutändan ändå.

 

Glodis fick gå ut en sväng, hundarna på släp också. Mycket trav, ush vilken jobbig gångart, men men. Kom på att man rider alltid på höger sida, vilket man ska, men det är inte så konstigt att hon har svårt att böja sig åt höger sedan. De är alltid böjda innåt, så det är som att alltid bara rida i samma varv. Och det var faktiskt svårt att få henne "follow the trail" på vänster sida, eller varje gång jag hamnade liite mer åt höger eller tittade dit så såg hon det som ett tecken till att gå tillbaka till "the safe" högersidan. Men hon vande sig vartefter. Lite töltträning på slutet, tror det går frammåt, hon var definitivt förstått grejen, men det känns inte riktigt som tölt än.

 

Glaedan fick leka på fältet, 22". övergångar uppåt är jätte fina, neråt inte så värst, Men hon var ganska lugn och sansat i alla fall. Sen testade vi såklart tunnan. Tog några försök, sen flög hon över. Efter en liten gräspaus vid tunnan, (jag plockade gräs och matade henne) så gjorde vi lite hide your hiney i cirkling, bara det att hon vill inte lämna mig sen.. Skickade henne över tunnan igen, och hon hoppade jätte fint utan problem underbart! Hon var ovanligt glad idag, och när jag släppte ut henne i Liberty i hagen igen så var hon jätte connected och väntade på mig, gick med mig och släppte mig inte tills jag skickade bort henne! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback