Bilder + film från dagen

Första hästen idag var Glodis, följde med mig i Liberty från hagen till "stallet". Vi jobbade lite på cirkling med connection, gick sådär, men har kollat om på filmerna från David Lichman clinicen i somras så imorn ska det nog gå bättre. Tog även upp bollen på henne, och hon sa ingenting, jag som var beredd på approache and retreat, approache and retreat.. Sen när jag red var det en isfläck som hon halkade på flera gånger och varje gång hade hon en så typisk RBI reaktion, tvärnit med nacken högst. Efter andra gången så förstod hon att det inte var farligt och att hon bör undvika den fläcken. Syns så tydligt på filmen jag håller på att lägga upp. Här är lite bilder från dagen. (Lägg märke till hennes egna initiativ till sideways mot mig på bild nr 2, och galopp på bild nr 4)

 

 


Kommentarer
Postat av: velepa - NH inspiration

Sv. Har du också skickat in en mananalys? Jag har lagt upp min på bloggen (http://velepa.blogg.se/2010/january/haranalys.html)

Ja de skulle vara roligt att läsa, speciellt eftersom du har samma homeopat och kanske ger dina hästar naturliga foder. :D

2010-12-18 @ 23:37:34
URL: http://velepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback