jag har inte hästar, jag har Monster

Nu har jag börjat lära alla mina hästar att buga. (vilket är 4 st hästar av 7, och en shettis som bara är alldeles för smart) Jag började för länge sedan, innan vi började med parelli, men det gick aldrig riktigt bra de var mycket rädda för att ta ner huvudet så djupt som jag ber dom. Det gick inte ens att lära Glaeda Puss (ta upp mulen mot min mun). Sen började vi med parelli, efter det vågade glaeda pussas, och nu tänker jag försöka med bugningen igen när jag har en bra relation med alla och de litar på mig, till en vis grad.

 

Inga problem, typ. Förutom att nu är Glodis taktik att SLÄNGA sig bakåt, hon har ingen koll på hur hon står med bakbenen och ramlar mer eller mindre omkull varje gång. Mathilda tänker efter lite mer, men jag råkade göra misstaget att ha havre som godis... Hon ville så gärna ha det att mitt lillfinger slank med mellan tänderna. Det ska jag inte göra om.. När hon ser mig i hagen så vill hon träna på tricksen (ha godis) men om jag vill det, vill hon det inte (trotsstadiet), och hon får även en lite stygg min och snurrar på sin pannlugg. Då ser hon ut som ett monster, det att mitt lillfinger blödde igenom 2 plåster ger henne extra plus poäng på monster looken.
Nu har även Nicke lärt sig puss och börjat på bugningen. Vi har kämpat med pussen ganska länge, men han har ett ganska stort avstånd till människor om man jämför med islandshästarna. Om han nosar på handen så nosar han med morrhåren, islandshästarna smakar nästan först. Men nu han kan puss, och bugningen går an den med.

Kommentarer
Postat av: malin

du skriver att du tränar 4+ och en massa nadra nummer kan inte du berätta mer om det för jag fattar ingenting :P



btw din blogg är hur inspirerande som hellst!

2010-12-27 @ 21:37:24
Postat av: Anna

Det här med tricks är ju hur kul som helst! Jag fick dock lägga det på hyllan tills vidare för jag insåg att min grabb är alldeles för dominant. Men när vi har fått lite mer ordning på saker och ting skall jag ta upp det igen. En sak har vi ändå jobbat på. Apport! Jag kastar konen han går och hämtar den, kommer tillbaka med den och ger den till mig. Hur kul som helst. Kan tillägga nu att grabben ÄLSKAR koner ;)

2010-12-30 @ 21:38:23
URL: http://parelliliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback