Snö, Snö & Älg

Det blev 4 hästar som fick jobba med mig idag, och mamma tog 2, Lilja och Snaelilja.
Alla mina har fått en personlig sida och noteringar om dagens träning på Parelli Connect.

 

Men kort och gott, Nicke fick leka lite, stick to me, friendly och circling. Han blir alltid så extrovert och "off" ute på volten, måste komma på något för att fortfarande ha honom connected..

 

Mathilda fick i ansvar att sparka boll. Väldigt bra övning för henne som lätt tappar koncentrationen, blir nervös, men samtidigt är otroligt smart.

 

Glodis och jag tog en sväng ut i skogen. Hon föredrog verkligen den högra böjningen, men enkla galopp byten gick bra. Sen stannade hon, inte rädd och fastfrusen, mer fundersam. Jag förstod ingenting då hon sekunden innan varit pigg på att trava och galoppera. Sen höjer jag blicken och ser en älgko uppe på berget. Så vi vände sakta hemåt.

 

Sist fick Frodi leka lite. Vi gjorde en hel del friendly game, massa grunder som bara måste göras. Han verkade hela tiden väldigt glad, och ville gärna komma in till mig. Han verkade tycka om att få belöning genom att kramas. Han var mycket nyfiken så han kunde till och med ha bollen på ryggen. Detta gjorde att han till sist fick hjälpa mig slänga ut pojkarnas hö. Genom att bära en höbal på ryggen. Nackdelen var bara att stigarna är endast en hästbredd, så jag fick pulsa i snön bredvid för att hålla i balen. Men han var riktigt duktig idag, fortsätter det såhär är han en Super horse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback