Underbart avslut på 2010

Idag var sista lekdagen innan det nya året. Jag kunde inte bestämma mig men det fick bli Monstret Mathildan.
Vi lekte mestadels i Liberty med linan hängandes på hennes rygg. Hon var så troligt duktig! Circling med connection var en baggis. Sen tog jag repet för att förbättra yoyo vilket inte riktigt va så bra som det borde. Samtidigt var hon otroligt busig, när jag skickade ut henne på cirkeln så snurrade hon med pannluggen och gjorde något halvskutt med frambenen. Vill du springa? let me help you. Så jag bad henne öka farten upp i galopp, vilket hon gjorde trots att hon haft svårt att ens hitta rörelsemönstret i galoppen samtidigt som underlaget verkligen inte är det bästa. Men hon gjorde det och jag blev jätte glad. Vi stod och myste en stund sen skickade jag ut henne igen, då stod pallen i vägen och hon tvivlade inte en sekund på att hoppa över den. Det var inte det jag egentligen hade i tankarna men det är bara tacka och ta emot när sånt händer. Senare gick vi bara mot pallen och hon hoppade öven den lilla platssaken utan problem!

 

Hon var helt underbar idag. Hennes Horsenality gör att hon blir lite lättare att jobba med i liberty då hon som RB E gärna söker en ledare och när hon känner sig säker och Left Brain så älskar hon att uttrycka sig och röra på fötterna. Hon var även Ovanligt lugn, börjar misstänka att den fria tillgången på hö som de nu har inte bara gjort hennes mage lugnare utan även hennes psyke.

 

Gott Nytt år på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback