bön till Tor

Glaeda kunde inte bestämma sig i hagen idag, hon ville komma, sen flög hon iväg, sen kunde hon inte låta bli att komma till mig igen.
Vi jobbade på uppmärksamheten och draw. Sen ville jag för mycket och bad om galopp, som var mer än bort ifrån mig, och att hoppa tunnerna var inte var hon ville heller. Jag la märke till att jag hade mer drive än draw och skulle precis fixa det, då hon får 45" mellan frambenen och drar. Nackdelen är att "hands that closes slowly..." inte fungerar på den linan om man som jag hinner bränna halva handflatan innan man kommer på att man borde ha släppt för länge sen. Men vi var i hagen, som i och för sig består av 4 stora hagar, men hon sprang och sen stod still och väntade på mig.
Det intressanta var hur fäst hon var vid mig när jag hämnade henne, det var som drawn jag inte hann fixa blev just fixad.

 

Sen tog vi och red ut en liten sväng, konditionen är Verkligen inte på topp, hoppas det regnar på lördag så det underlättar orienteringen. Idag glopperade vi bara lilla rundan. den svåra höger galoppen gick ganska så lätt idag, behövde inte alls böja så mycket som sist, och hon har inte blivit riden på en vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback