figure 8 och tölt?

Glodis & Jag 2010 David Lichman kurs i FalkenbergDet var lite halkit överallt så vår galoppträning kunde inte fortsätta. Istället tog jag 45" och gjorde figure 8. Hon valde att göra den i trav, men i början kändes det som om vi aldrig gjort den förut, men ganska snart slappnade hon av fint och blev sådär intresserad som hon brukar bli på 45". Sen gick vi vidare med lite sideways från zon 4-5, och "hide your hiney" i trav, vilket hon nästan nästan lyckades med. Hon var med jätte fint och jag bad så snällt jag bara kunde om traven, och hon kunde "va med" ända tills det blev trav, då "gick hon ut bakvägen". Så jag fick leka "On the edge" för att lura in henne i trav men samtidigt vara kvar.

 

Sen red vi ut vår lilla sväng igen. Som vanligt mycket trav träning i lång låg form. Får nog ta mig i kragen och inte tillåta henne galoppera på ett tag då hon verkligen inte kan bära sig än. bara bara lång låg traav för att få upp den där ryggen. Sen gjorde vi även lite töltträning, kändes både hopplöst och riktigt bra. Med hennes troliga halter är det lite svårt att bryta traven till skritt/tölt utan att verkligen sakta ner. Samtidigt är hon RBI så går hon inte fram på en fas 1 så blir det att "putta henne ner för stupet". Men vi fick till någon gångart som inte var trav, inte riktigt tölt heller, fast man måste ju börja nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback