framsteg

Glodis var sist av hästarna som valde att vända på klacken och skynda iväg efter några havrekorn. Så henne fick jag tag på utan problem, men det betyder inte att hon var helt LB, tvärt om. Vill du springa, låt mig hjälpa dig!

 

Vi började med lite circling vid ett dike, sedan gick vi över till att passa på och träna lite galopp. Men på en 22" blev det lite tufft, men jag försökte göra det bästa av det och vi slutade när galoppfattningen var LB. Sen passade jag på att börja på att lära henne spansk skritt, dock lyfter hon inte upp fötterna så högt, kanske ska göra det vid ett squeez så att Hon får en mening med varför hon ska lyfta så högt på hovarna.

 

Sen dränktes hon i Äppelcidervinäger och vi gick till paddocken. Vi gjorde samma figure 8 mönster med "sideways". Upptäckte att counterbend gick lättare än vanlig. Men hon fick till en fin sideways/öppna i trav på volten så vi slutade med framsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback