galopp, attityd, Right Brain, och galopp igen.

Mathildan fick igår fortsätta med galoppen online, dock på ett annat ställe. Lite plattare, och precis utanför hagen där flocken gick. Märkte att om jag skickar iväg henne direkt i galopp så blir galoppen perfekt, LB på lös lina. Men skickar jag ut henne i trav och sedan ber om galoppen blir hon mer RB och det hela blir inte lika bra.
I bring back'en märkte jag att hon la öronen bakåt. Blir som vanligt för rakt på sak och vill fixa det jag ser på en gång, istället för "isolate, seperate and recombine". Fast det blev ingen disaster som det ibland blir, hon skärpte sig och hade ett mycket trevligt uttryck mot slutet.

 

Sen red vi ut en sväng, gick mycket mycket bra. Hade lite problem med bron, men det kunde jag till och med fixa uppsuttet. Och efter bron kommer en uppförsbacke där vi fick till en helt otrolig galopp! Ivrig som man är försökte jag sedan igen, och resultatet blev så som det såg ut online för någon vecka sedan.. Men när hon blivit LB på en sträcka så blir det att träna galoppen så att även den kan göras LB.

 

Sist tränade vi lite spansk skritt, går ganska bra, jag har fått bort krafset, men att koppla ihop båge sidor kan nog ta ett tag..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback