gångarts häst

Min mor fick idag rida Glaeda medan jag red Lilja och hade Nicke som handhäst. Glaeda ömmar ordentligt för första gången i sitt liv, troligen på grund av lite mineralbrist då vi varit borta ganska mycket de senaste veckorna. Det blir troligen att ta på bootsen på lördag.
Lilja, LBI, som jag inte jobbat med på ett bra tag, var vääldigt omotiverad och hade den typiska LBI minen på. Vart lite chockad över hur fäst jag var vid mina mönster, alla 4 jag vanligtvis leker med är rena motsatsen till Lilja. Måste kolla om på lite LBI filmer för att friska upp minnet lite.
Vi red i alla fall ut efter att jag fått en någorlunda intresserad blick av Lilja. Tanten på 18 år har trots allt fortfarande stor potential, hon har en mycket bra och befäst trav, galoppen är för de mesta allt ifrån ren, men det är inte svårt att bestämma vilken hon ska försöka ta. Vid bättre kondition och framförallt motivation hade hon även kunnat haft en bra flygande pass. Tölten är även där utan problem, dock otränad som på alla våra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback