getting ready for a långritt

Då är det dags att flytta hästarna till ett nytt ställe imorn (lördag) där de förhoppningsvis kommer stanna tills vi hittat egen gård. Det blir en tur på ca 25-30 km.  Jag och min mor får hjälp av 2 hästvänner och tillsammans blir 4 hästar ridna, och Glaeda får gå som handhäst vilket passar ypperligt då hon varit halt.

 

Idag blev det några korta turer på alla hästarna för att kolla så att allt stämmer tills imorn, sadlar, sadelgjordar, shimning mm.
Alla hästarn

a (förutom Glodis) fick ta en liten runda.

Valde att galoppera mycket på Nicke, eller helt enkelt "follow the trail" i galopp, gick riktigt bra, skulle nog dock tagit en lite längre runda för att riktigt få in det i skallen på honom.

 

Mathilda skrittade istället hela rundan, nästan helt "själv"! Hade knappt några trösklar, och allt gick väldigt lugnt.

 

Lilja lugn som alltid, gick böja lite på sig och trava i lång låg form.

 

Tar med mig systemkameran imorgon så jag ska förhoppningsvis få till några bra bilder på vårt ekipage, kanske skicka några till nordiskahovvårdsförb. och Parelli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback