Spansk skritt

trots den långa transporten jag drog in henne i, från och till Falkenberg så har Glodis varit jätte glad varje gång jag kommit till hagen. Hon är den första som börjar springa när jag ropar på dom, och varje gång jag kommer tillbaka så hälsar hon.
Så jag tog henne först idag, började bara på att lära in "där" som en "brygga", dvs. efter "Där" kommer godis. Efter det började jag på den spanska skritten igen, som David sa, har de lärt sig bryggan så går tricken fort.
Sen fick flickan följa med ut som handhäst, tycker det är så roligt med den stora gångarts brädd våra islandshästar har. Glaeda som jag red på galopperade (med lösa tyglar såklart) samtidigt som Glodis travade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback