The natural power of focus

Mathildan var lite orolig och gnäggade lite mer än vanligt när vi var på väg till vår galopp spot. Gick sådär till en bärjan, men sedan blev det LB galopp send. Väldigt fint. Sen sadlade jag och red ut.

 

Mathilda kan bli genomsvett av nervositet genom att gå 100 meter ifrån stallet, så jag tänkte ta det lugnt se vad som händer. Alltid roligt för på något sett har det blivit så att jag rider ut i perioder, och varje period använder jag omedvetet olika strategier.
Den här gången tänkte jag på det Erika gjorde med Glodis första gångerna hon blev riden att hela tiden ge dem uppgifter att tänka på.

 

The natural power of focus, spelade Jätte stor roll idag! Så fort jag blev lite tankspridd eller kollade klockan så kunde jag känna henne bli lite mer orolig. Men om jag hela tiden focuserade på en punkt längre fram och höll lite koll på zon 1 så gick det helt otroligt! I början satte jag henne i trav och gjorde hela tiden något, vi klarade av en sluta i trav bland annat! Vi lyckades rida rundan på ca 2km, utan några större trösklar, och efter halva blev hon så pass lugn att hon valde att skritta. Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback