who should mirror who?

Mathildan fick fortsätta jobba på galoppen nu när underlaget tillät. Skickade ut henne åt vä, fattade galopp på fas 1 galopp galopp på lös 22", kunde inte bli bättre. Så vi testar andra varvet, vilket är det varv vi jobbat på. Då blir hon totalt RB. Väldigt intressant. Ändå gnäggade hon inte en enda gång (brukar bli 1-2 gånger innan vi sätter igång ordentligt).

 

Sen red vi ut vår runda som vanligt, första halvan gick hemskt, sen slappnade hon av jätte fint. Jag satt och testade min sits, höll en hand vid manen och sedan böjde jag min kropp+knä (snakeybend) och HON GJORDE LIKADANT! det var helt otroligt att uppleva. Som sagt gjorde ingenting med tyglarna, utan endast min kropp, helt otroligt hur viktigt det är att vi kan mirror the horse, så att de han mirror us!

 

Sen lekte vi lite med den spanska skritten, målet var 2 steg, och vi lyckades :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback