Parelli tema dag Tväggestad

Under 4 timmar introducerade jag och Ing-Mari 20 personer till PNH och allt därtill. De första 2 timmarna var teori, lite introduktion om Pat, Linda och programmet. Sedan lekarna och det som verkligen fångade åhörarna, horsenalities. De sista 2 timmarna lekte vi med varsin häst i ridhuset, vi hade våra egna. Ing-Marie visade och förklarade lekarna medan jag fick lite fritt spelrum bakom, jag gjorde de nämnda lekarna men på en högre level.

 

Vi lekte på lasso för första gången, och det kunde inte gått bättre!
Hon var så obeskrivligt duktig, massa nya squeez flöt på som om vi tränat på dom förut, och på ännu längre avstånd än förut gjorde hon att möjligt på bara fas 1-2! Samtidigt ställde hon frågor hela tiden och var jätte intresserad och conected till mig! Det har Aldrig gått så bra med någon häst. Kunde även koppla loss till lite liberty och även det gick över förväntan!

 

Freestylen gick även den bra, hon gör slidestopp som om vore född till det. Dock var hon lite spänd i ryggen ibland, framförallt galoppen som brukade flyta på utan problem, får nog testa en ny shimning.

"Demon" blev en enorm egoboost och vi är definitivt redo för LEVEL 3! :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback