Underbart

Hämtade Glaeda i Liberty i hagen. Först var hon skeptisk så hon gick iväg som vanligt, sen ändrade hon sig och kom till mig. Då hade vi en lång väg framför oss till grinden, så jag var tvungen att hitta på något, inte för mycket inte för lite, för då skulle hon springa tillbaka till de andra.

 

Men det gick helt otroligt! Lite squeez, lite driving i zon 3-4, lite "faling leaf" m.m. och hon såg väldigt tillfreds ut hela tiden. Aldrig haft henne så connected, inte ens i corallen eller paddocken!

 

Sen red vi ut, red med bett för första gången på något år minst. Jag hade repgrimman på under så jag kunde ha en nödstopp då jag valde att rida ut. Men bettet gav mig precis den effekt jag önskade. Hon älskar "övningen" då jag "kammar tyglarna". Och med hjälp av den kunde vi verkligen börja jobba lite, lite öppna-liknande och sluta-liknande flöt på fint i trav. Men Oj va jobbigt hon tyckte det var att börja jobba lite på formen i galoppen som vi idag kunde göra.

 

Hon har varit jätte underbar de senaste dagarna, visste jag att vår relation tagit ett sådant skutt frammåt hade jag tagit med henne till Tväggestad och visat mer i Liberty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback