Har någon smygtränat min häst?

Hann jobba lite med 2 stycken idag, och lilla Snaeliljan som verkade ha haft lite kolik-liknande symptom men efter en promenad så var hon som vanligt igen.

 

Mathildan fick leka lite på fältet on line. Klurig häst känns som om vi står still i det gamla vanliga. På väg till fältet, blås, tugg, blås tugg. Alltså RB,LB,RB,LB med mac en halv sekunds mellanrum.. Älskar fortfarande att hon är extrovert, att hon är så emotionell, rör alltid på benen och det är lätt att läsa av henne. Men jag har fortfarande inte kommit riktigt underfunn med hur jag riktigt ska hantera hennes rädsla. Det som jag fick påminna mig själv om och hjälpte en del faktiskt var att komma upp i hennes energinivå. Fast helt still står vi inte egentligen, i somras visste hon inte vad galopp var, nu kan hon galoppera avslappnad i båda varven..

 

Sen tog jag Nicke ut i skogen en sväng kunde inte blivit mer än en kvart. Jag har varit så sugen på det enda sedan snön kom! Han har stått och tråkat i en månad minst så det var första turen på länge. Helt otroligt! När jag hoppade upp och vi började gå så tyckte jag att han kändes ovanligt vinglig, upptäckte snart att det var inte det, han frågade bara åt vilket håll han skulle vara ställd. Tänkte göra en lite tydligare viktförskjutning som han brukade behöva, då gör han skänkelvikning. Shit, har någon smygtränat Nicke den senaste månaden? Han kunde göra Öppna idag för första gången sen han blivit ridbar för iprincip ett år sen! Pigg var han också, det höll på att spåra ur på hemvägen, men jag böjde honom snabbt och då blev det vingligt, men min sadel höll mig kvar och vi kunde sedan fortsätta i en trevlig trav hemåt. Riktigt underbar ridtur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback