ny start

Det var länge sen jag hunnit rida leka eller ens spendera någon dyrbar tid med hästarna. Men nu är vinterhagarna och det mesta färdigt. Mathilda fick hänga på idag när jag byggde roundpen och paddock, hon kunde till och med hjälpa mig att bära stolparna. Hon var jätte duktig, men det märktes att det var länge sen. Hade bara korta linan och hon hade energi, men ingen kondition. Men otroligt fort slappnade hon av i rörelserna och som en liten present fick jag 2 lugna varv i galopp, på 12" linan!

 

Men nu ska jag försöka lägga ner mer tid och satsa på att kunna ta Level 3 till sommaren. Nr1 att focusera med Glodis som kommer vara den hästen jag filmar allt med, är freestyle L3. Så att jag innan jag anmäler mig till Fast track kursen kan kryssa i att jag tagit L2. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback