galopp. avramling. galopp.

idag var en tuff dag. först glodis och nicke som handhäst. allt gick perfekt, båda var känsliga och höll sina positioner. sen kom en fågel, båda hästarna hoppa till, jag hamnar snett samtidigt som glodis snurrar runt. jag ramlar av och trasslas snart in i glodis ben. men det hela löste sig snabbt, hon frös fast, och nicke stod och väntade en liten bit bort. jag hade ont men hade inget val än att börja gå eftersom jag inte hade någon täckning på mobilen. Men båda var så lugna så jag hoppade upp på glodis igen, men denna gång bara på en tygel, säkrare så, måste alltid rida med "parelli hackamore" så jag kan ha en extra lina från marken.

 

resten av hästarna behövde fortfarande röra på sig trots min smärta, så jag tog mathilda och red lite på fältet, gick helt underbart, fattade galopp jätte fint från plätt till tunna. aldrig galopperat så mycket på henne! :)

 

sist tog jag en sväng ut på glaeda. galopperade en bit i början, hon längde sig fint både i galoppen och traven utan bett! men hon blev så trött så hon ville inte ens trava på hemvägen. så vi gjorde lite fina öppnor och slutor i skritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback