världens bästa hästar

Det blir inte så mycket tid till hästarna på vardagarna så på helgerna är det full rulle.

 

Idag var första gången Snaelilja fick gå ut och leka sen hon kom hem. Ut i skogen gick vi, när jag tänkte hoppa upp såg jag att hon har en skräck för sadeln och dess fladdrande kåpor. Så det fick jag fixa på 12" rep mitt ut i skogen. Men sen kunde jag hoppa upp och äntligen börja det viktiga eller?
Gas och broms satt så fint så. Här pratar vi minsta viktfördelning. Vad har man tyglar och skänklar till?
Otroligt att hon var så känslig, hon var inte ens så känslig Innan hennes semester. Synd att hon är så liten och har en förutspådd framtid som körhäst.

 

Sen fick Mathildan leka lite, gick jätte bra vid transporten, hon kom på att det är skönare att vara innanför än utanför! När vi ser var hon jätte duktig till en början, sen blev hon lika nervös som hon brukar..
Men vi jobbade på galoppen som vanligt. Hon gör i alla fall någon sorts fattning! och på hemvägenfick i till det en bra bit.

 

sist fick Glodis jobba lite på magen. Lite trav och galoppfattningar. Får även till ganska bra tölt en liten bit efter galoppen. Ifrån skritten får hon inte riktigt in farten..

Kommentarer
Postat av: velepa - NH inspiration

Sv. Ja men precis, håller med! Å Vissa verkar tycka att ju mer utrustning ju proffsigare ser de ut. Dom som verkligen kan hästar fattar ju att de är helt fel.. De finns ju en förklaring till allt, men de är ju enklare att bara skaffa mer utrustning som förhindrar att hästen kan göra dom sakerna än att lösa dom.. :S

2010-10-07 @ 07:50:22
URL: http://velepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback