Exactly where we left off

Började med lite Online med Glaedan. Sååååå underbar, ville inte lämna mig och gav mig så mycket. lite sideways, en mini cirkel runt mig, och hon slappnade av och åt gräs alla gånger hon fick komma in. Inte nog med det så kunde vi faktiskt börja där vi slutade sist, galopp mot mig, inga problem! Så nu testade jag lite byten, alltså galopp runt, sen mot och sen ifrån ut igen. från vänster till höger, inga problem, första försöket en 9 1/2 poängare! Andra hållet var lite svårare, hon tog inte ens rätt galopp ute på volten, men det är hennes problem. Men det tog inte många försök innan det blev ett dunderfint byte även åt det här hållet, med ett stort + på att hon inte galopperade Iväg, utan fortfarande kvar hos mig! Älskar Extroverta hästar!

 

Sen fick mathilda leka lite online. Jätte trevlig hon med, galoppfattningarna satt ganska bra idag, men jag måste vara mycket mycket noggrannare innan jag ber om en galopp. För trots att hon första gångerna gjorde store glädjeskutt så blev hon ganska snabbt minimanlt nervös och jag kunde se lite svett. Så jag måste hålla kvar henne i en mindre volt till en början för att sedan be om galopp. Då kommer en jättefin kontrollerad galopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback