FULL POTT!

Hade ganska lite tid på mig samtidigt som jag ville hinna med 3 av hästarna online. På grund av tiden så planerade jag redan från början att nöja mig med minsta steg åt rätt riktning och avsluta för att ta nästa. MEN GUD SÅ BRA DET GICK!

 

Började med Glaedan. Lite byte av varv i trav först, bra, men hon saktar av nästan till halt och jag testade flera av mina positioner. Men sen tog jag ändå upp henne i galopp, samma sak där. Så då ändrade jag planen lite och ville få henne att galoppera mot mig. 2 försök och på det tredje var det galopp hela vägen fram till mig på 22" linan. PERFEKT! nästa häst..

 

mathildan fick beta i paddocken brevid medan jag och glaeda lekte. Men nu var det hennes tur. Jätte avslappnat kom vi igång med cirkling, kunde släppa ut henne på hela linan nästan från början, gjorde en fas 1, och hon drog sig fram i en liten brukshästgalopp. Jag tappade hakan och tog in henne. FÖRSTA galoppen någonsin hon var sådär lugn, med och på slak lina! Sen testade vi några gånger till, perfekt! var väldigt stor skillnad på galoppen dock, nu när den var helt avslappnad kunde jag se hur hon drog sig fram med frambenen. Men råkar jag placera henne i lite lutning nästa gång så får vi in lite muskler och balans.

 

Sista hästen Glodis. ÅH va jag inte går ihop med RB I hästar. Det tar kanske 15 minuter att ta sig 50 meter från stallet till fältet. Men stå och glo medan hon försöker slappna av är inte riktigt vad min adrenalin är till för. Men jag gör mitt allra bästa. Vartefter hamnade vi till slut på fältet. Hon var med, hängde Inte i andra änden av linan, och hade faktiskt en del energi. Så även här bad jag om galopp, och iväg skuttade hon med, i galopp. FULL POTT! Hon tycker också att galoppen är ansträngande men bara vi jobbar på den både online och finess så kan vi snart gå vidare till nästa steg! Innan vi sluta blev det även lite sideways över tunna, och hoppa En tunna! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback