välkomnar Inte vintern

Har inte orkat uppdatera trots att jag lekt lite med de små liven. Hur ska jag hinna med att när dagarna blir allt ISkallare och mörkare?!

 

Igår red jag en liten tur på Nicke tillsammans med Helena och hennes häst Tiger som semestrar hos oss. Nicke har blivit så otroligt otroligt tillgiven och duktig, det vi måste jobba på är dock indirekt rein som han verkar ha någon spärr för. Hur kan jag inte ha fixat detta tidigare? livsfarligt om han i kris inte kan korsa bakbenen.

 

Annars ska jag nu i vinter försöka bli klar med min Level 3 med Glodis. Kan snart bocka av en del saker men vi har en bra bit kvar, framförallt när det gäller cirkling då jag inte kan börja jobba på galoppen än. Så fort jag skickar ut henne och ber om trav så hänger hon sig i andra änden av linan, ingen bra förberedelse för att ta av linan då riktigt...

 

Mathildan ska även hon jobba på galoppen Online, får bara hitta bra strategier så hon slappnar av snabbare. Vartefter hon kan hålla galoppen något varv online antar jag att den även kommer uppsuttet.

 

Glaeda har jag även börjat jobba lite med igen. Red henne för några dagar sen och hon gick så fint, hon lär sig ooootroligt fort så traska omkring i låg form var inga problem, dock blev det mycket jobbigt vartefter, men hon kämpade ändå. Älskar att jobba med henne, hon är en utmaning, men lagom mycket. Så otroligt känslig, det allra svåraste är att få henne helt avslappnad. Sen finns risken att hon kommer bli svårfångad dagen efter. Men det är helt otroligt hur mycket jag kan lära av henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback