Frodis Inridning dag 18

Igår tog vi alla pojkar med oss, men Nicke fick stå och vänta i boxen medan piff och puff lekte. Eller puff lekte och piff tittade på. Vilket inte var det bästa då frodi senare under ridningen var extra pigg och skuttig. Nu vet jag att jag Måste "värma upp" Frodi en del innan han rids för att ha en så behaglig och samspelt tur som möjligt. Warm up strong and ride soft!

På slutet av turen så gjorde vi en liten övning. En häst står vid kanten, den andra går om den, stannar och går skänkelvikning till kanten så att den stannar framför den. Och sen går den andra hästen om och stannar framför den andra.
Efter några gånger började Frodi förstå att jag försökte få igenom någonting. han var så duktig, han lärde sig sideways! (skänkelvikning!) men han går lätt emot trycket i grimman när jag ska stanna han. Fixade det lite, men det krävs mycket repetition. Han ska bli så känslig som det går att bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback