Frodis Inridning dag 19

Igår fick jag äntligen åka till pojkarna, nu börjar det bli en del i skolan så det blir inte så mkt tid till hästarna den närmaste veckan.

 

Igår fick jag gå till andra änden av hagen för att hämta piff och puff. Det var några maskiner som höll på längre bort så de kunde inte höra mig. Men när jag kommit tillräckligt nära, då blev de glada och kom springandes den lilla biten. (frodi sprang, gyllir gick) Då vart jag lite lat och hoppade upp på gylli roch tog frodi som handhäst tillbaka till grinden.

 

Frodi var riktigt pigg idag, eller han är ju det alla dagar. Det är så himla roligt! Vi lekte lite och min plan var att jobba på circling game, men han ville inte lämna mig! (vilket problem!) men det är svårt , man ska ha en plan och samtidigt ta det man får! men vi fick till lite yoyo game ut på hela 22", sen fick vi till lite galoppfattningar i circling.

 

Sen hoppade jag upp. Han är så framåt den lilla mannen! Vi lekte lite med alla gångarter och fixade stoppen och backen lite. men det måste vi bli ännu bättre på! jag är inte tillräckligt konsekvent där.. Senare under en liten galopp sträcka upptäckte jag att jag för första gången gav honom en helt casual rein, altså endast en hand på tygeln som även ligger i manen. Inte för att jag varit medvetet rädd och hållit han tajt, men det tar ett tag att verkligen våga lita på dom, omedvetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback