Pojkarna har flyttat!

Pojkarna åkte idag till deras nya hem ute på vikbolandet. Det får bo med farbror Gyllir (uttalas Gittlir, men det går även bra med Gaylir)

 

Nicke och jag har aldrig riktigt tagit tag i det här med transporten, samtidigt "it's NOT abut the trailer!" Det gick Ovanligt bra att lasta honom även om det tog 2 timmar. Det gick riktigt bra och det var Hans idee att gå in, typ 2-3 gånger tills det vände och allt bara gick sämre. Goal oriented direct line thinkers, nu har man lärt sig en läxa. Men han gick in och stannade där inne utan att kvadda sönder transporten, han var faktiskt ganska lugn, och t.o.m åt.

 

När vi kom fram och släppte ihop honom med Gyllir så nosade de lite lätt på varandra och sen började äta.
Vi åkte tillbaka för att hämta Frodi. Vi var tvugna att ställa transporten en bit bort ifrån stallet, den biten red jag, vilket var tur för jag hade inte hunnit (eller orkat) springa så fort som frodi ville. Han är så himla härlig, orädd nyfiken och framåt! Lastningen gick kanon den med, han var väldigt intresserad av all hästlukt som var i transporten, för själva transporten var ju ingenting.

 

När vi kom fram och gick mot hagen fortsatte frodi att springa, Nicke blev jätte glad och gnäggade! Dock blev han mindre glad när han insåg att det var rovdjuret frodi som kom. Frodi och Gyllir blev bästisar på en gång, och de satte tillsammans igång och jagade Nicke.

 

de små knubbisarna hängde på ett bra tag, men när de kommit tillbaka til grinden gav Gyllir upp, han tyckte det var nog. Frodi fortsatte att jaga in nicke i skogen. De försvinner där ett tag. Och sen kommer nicke ut ur skogen SKRITTANDES! utan frodi efter honom. Det går en stund och frodi syns fortfarnade inte till!!! jag och Anne (som äger gyllir och bor på gården) går och tittar om det hänt något, kan nicke ha dödat honom, kan han ha fastnat, brytit benet? nej då HAN STOD OCH ÅT! han hade helt enkelt bestämt sig för att ta en fika paus. aldrig varit med om något liknande!

 

 

Sen skrev Anne till mig senare under kvällen :

 

Jag ledde hästarna en i taget till vattnet i halsring. Väluppfostrade pållar vi har! De traskade med mig så snällt en i taget upp på kullen. Hur många hästar(hingstar) kan man leda i halsring medans resten av flocken är i andra änden av hagen och springer? Så coolt.

 

Härligt! Synd bara att det inte är norm!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka härliga bilder på fina hästar! :-)

2011-04-24 @ 10:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback