Töltande Varmblod

Nicke ska nu lånas ut och bli Annes partner. (tjoho en häst mindre!) Igår var första play session de hade, och under tiden fick jag underhålla mig med Annes Gyllir. Måste säga att det gick bra för båda. Något som var riktigt roligt var då anne gör lite circling game med Nicke och han fryser fast på samma ställe varje gång. då säger hon

 

"Varför får jag samma problem med båda hästarna?! (de har trots det helt olika horsenality)

 

(jag kom på i efterhand) "The horse is your mirror!"

 

Sen hoppade vi upp, och tog en liten sväng. Nicke får än en gång agera snäll storhäst medan ryttaren kommer över sin skräck. (kan dock säga att det gick himla mycket snabbare för Anne än för mig, tog ett halvår innan jag vågade testa galoppen..) Men jag kan nog säga att det gick riktigt bra, hon kunde inte sluta le och frågade om inte han var till salu, vilket han inte är, vem ska då frodi gå med.. jag och gyllir knatten försökte hänga med, han var väligt trevlig, välriden, känslig och bra gångarter. Anne satte även igång lite tölt träning på Nicke. jag har själv ridigt den, men aldrig sett den från sidan, vilket jag gjorde nu. Det ser helt OTROLIGT ut. Detta MÅSTE filmas!
(bild på mig och nicke dagarna innan pojkarna flyttade)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag skulle gärna se Nicke tölta! :-)

2011-04-30 @ 08:50:57
URL: http://mossmoss.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Åh det vill jag också se :o)

2011-05-02 @ 16:35:58
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback