Parelli is.... amazing, again!

Jag och mannen har haft problem ett tag, men här om dagen så bara släppte det! Använde mig av the touch it mönstret (var på näst senaste dvd:n) där han helt enkelt ska gå och nosa på olika saker. Efter att det gick super och han blev lite gladare och började gå lite snabbare, så erbjöd han även galopp på cirkeln! Helt otroligt! Efter det hade vi en connection som Aldrig förr! Det behövdes ingen lina och inga tyglar när jag senare hoppade upp! (tips, dragkroken på bilen är inte bara bra till att dra hästtransporter med, man kan även använda den som pall!)

 

Nu vill jag bara åka och leka med mannen igen! Men nej för då har jag lektioner inbokade, vilket utan tvekan är minst lika roligt! Och även här syns en stor skillnad på fröken friser som sist inte förstod att man inte får springa över människor. En vecka senare och hon har förstått att även människor har ett personligt space! Det är härligt och träffa nya hästar och människor! Förutom friser fröken finns även en tinker kille som är så tillgiven och lättlärd, han kommer att bli världens bästa partner! sen finns även en fuxflicka och hennes två ägarinnor som tävlar och redan håller på och leker på Level 2!

 

Keep it natural!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback