Äntligen sol!

Tanken var att jag skulle leka med Frodi så jag tog med mig ett natural hackamore (grimma med tyglar + ledrep så man är redo för allt), så gick jag och hälsade på tjejerna.
Då såg jag Glaedas mystiska blick och jag kunde bara inte gå därifrån utan att leka med henne. Så vi började lite löst i hagen. Sen gjorde jag "refined Level 1" då man med otrolig presition tar på grimman, att man verkligen gör allting helt helt rätt och hästen svarar positivt, alltså hjälper till med att ta på grimman. Inte hennes favorit syssla så det tog ett tag.

 

Sen gjorde jag en hel del friendly med repet, det är otroligt hur misstänksam hon är till saker jag gör från marken. Gjorde även lite sideways mot mig vilket jag aldrig gjort förut, men kom så naturligt. Älskar hästar som är så smarta! Sen hoppade jag upp, jobbade på känsligheten, faserna. Sen upptäckte jag att hon tyckte flaxande var jobbigt, så det blev en hel del friendly game, fast uppsuttet. Har jag inte jobbat på förut, vilket jag verkligen borde gjort, med alla hästar. Nu kunde jag köra helikoptern och slå i marken (eller andra hästar) med repet från ryggen utan att hon reagerade allt för mycket. Bör göra det flera gånger i rad för att befästa mönstret.

 

Till sist hjälpte vi mamma med höet genom att bära det ridandes. Perfekt med tanke på förberedelsena vi gjorde, kunna styra med minsta signalerna och inte vara rädd för saker där uppe. Det är härligt att solen tittar fram, nu får även flickorna sol i deras hage. Jag är obeskrivligt trött på vintern nu! Därför får ni njuta av en vårbild från Frodis första dag den 5 maj 2007.

 


Kommentarer
Postat av: tilda

så söt att jag tror jag dör :O :)

2011-02-20 @ 21:39:23
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback