Dressyr hästens form

Kom över den här artikeln genom min parelli tränarens facebook.

Liselott Linsenhoff/Piaff tog  guld i OS 1972.
Nosen är väl framme och nacken är halsens högsta punkt.
(Identisk teckning av ett foto)







Ett elitekipage år 2000. Observera att traven är fyrtaktig. Vänster bak har släppt marken medan höger fram fortfarande är kvar i marken. Nosen är bakom lodplanet och den tredje halskotan är halsens högsta punkt. (Identisk teckning av ett  foto)


 

Inte mycket ny information för mig då detta nämnds på flertalet av de Akademisk Ridkonst kurser jag varit på. Dock beskrivs musklerna och dess arbete mycket bra i artikeln. Det som nästan intresserar mig mest är att denna artikel varit publicerad i Ridsport!

Kommentarer
Postat av: Sandra - NH inspiration

ojoj, väldigt intressant! Ska läsa igenom den där artikeln! Väldigt bra att den publicerades där, då kanske dom som rider på de där viset tar åt sig av informationen.. :D

2011-01-09 @ 20:41:05
URL: http://velepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback