Frodis Inridning dag 6

Frodi fick leka lite, han var väldigt rolig, han ställde frågor hela tiden precis så som jag vill ha han. Villig nyfiken och intresserad, han blev då även mycket mer extrovert och ville röra på benen.

 

Ridningen gick bra, hade barbackapadden på och det var inga problem. Vi red runt i en circkel och sen i en 8a, vilket vi såklart förberedde från marken först. Det gick ganska bra, det där med att svänga är lite konstigt tycker han även om han vartefter förstod det mer. Tror jag ska försöka att simlera det från marken ännu mer nästa gång, kanske till och med göra det ifrån zon 5, altså som att "tömmköra" honom. Om jag gör det i zon 5 kommer det ge han mycket mer ansvar och han kommer göra det mer "själv" än om jag gör det ifrån sadelläget. Får se vad vi hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback