Frodis Inridning dag 7

Igår spenderade jag lite tid med Frodi. Hade egentligen ingen lust så det började med att jag satt på en höbal och han stod och åt. Då började jag tänka på hur jag satt och hur jag bör stärka min hållning. Sedan började jag göra lite Friendly game med sticken och stringen (fortfarande sittandes), då han vet att sticken inte är farlig fortsatte jag att tänka på att göra allt som känns Ovant att göra.

 

Med högerhanden var allt som vanligt, men att göra samma saker med vänsterhanden var betydligt jobbigare. Sen tänkte jag att jag kan likagärna slå 2 flugor i en smäll och ta på en platspåse på sticken (det hela kallas då flag) och göra friendly game samtidigt som jag stärker min rygg och vänsterhand. efter det lärde sig frodi att lyfta på den hov jag ber om med sticken, och allt möjligt som jag kunde göra sittandes.

 

Sen reste jag på mig och han fick hoppa över tunnan för första gången, INGA problem. Han frågade fråga på fråga så jag visste inte hur jag skulle kunna gå tillbaka till neutral så att han kan ta sitt ansvar i uppgiften. Det får jag klura ut..

 

Sist gjorde jag hederlig "tygelkörning" runt på volten. Gick i zon 3, sadelläget, och när han inte höll sig kring volten påminde jag med tyglarna. Precis om jag hade gjort om jag ridit. Perfekt förberedelse för uppgiften uppsuttet, förstår inte varför jag inte sett vikten i det tidigare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback