Kurshelg med Erika

I helgen hade vi kurs för Erika Furberg 2 stjärnig instruktör. Gjorde massa massa saker som vanligt.
Första dagen hade jag Frodi, vilket var en utmaning, vara med och kräva saker samtidigt som han blir lite RBI och ta hand om och respektera det. Som ni ser på bilderna nedan (och ovan) så kan även islandshästar hoppa!

 

På söndagen tog jag Glaeda, för mig är det alltid skönt med en extrovert. Hon börjar horsenality mässigt komma närmare och närmare mitten! Vilket är målet. Man vill hjälpa dom bli mer stabila och fungera i den mänskliga världen, och då går de från att vara RB till confident och LB till confident. Under förmiddagen på söndagen så gav erika några tips om hur jag kan få hästarna att fortsätta runt mig i Liberty. Och efter de fortsatte jag och glaeda med att testa vad vi går för. OH MAN! Flygande galoppombyten på ett litet avstånd och en helt otrolig connection fick vi! Efter ett tag kom min mor på att det där kan man ju filma. Så det kommer senare en film, men den visar inte det bästa vi kan, utan mer hur det ser ut för oss när vi egentligen borde ha slutat men fortsätter lite ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback