Liberty session 1

Då blev det en liten play day idag med Anne. Testade liberty vilket vi inte vågat oss på än. Men det var tur det, vi har inte mycket kvar till att kunna filma den på en Level 3.
Nu är mina audition planer lite ändrade, ska filma
Liberty - Glaeda
Freestyle - Glodis
Online - Frodi eller Glaeda

 

På Liberty planet har vi inte mycket kvar, det som måste förbättras och läras in är:
  • Bättre change of direction
  • Transitions: back up - walk - trot - canter  in circling game
  • bättre transitions i stick to me, speciellt back up.
  • Lead by the tail
  • Lead by the hind leg
  • Single spin
  • Jump a barrel
  • figure 8
  • stand on pedestal
  • sideways over barrel

 

Här kommer en liten film på godbitarna från idag. Som sagt en del kvar att förbättra och lära in.

Kommentarer
Postat av: Leja

Det hade varit jätteroligt med en video där du antingen pratar och berättar vad det är du gör och hur du tycker att hästen reagerar på det, eller att man lägger in text i videon där man skriver det.

Jag tycker att det är himla intressant med liberty och sånt, men jag kan så himla lite så det är svårt att ta in.

en liten grundkurs i din typ av hästhantering kanske? ;) det hade i alla fall jag tyckt var jätteroligt att läsa och se



ha det gott!

2011-06-04 @ 17:23:34
URL: http://lejas.se
Postat av: emma

Åh va fina ni är, så roligt att se!

2011-06-05 @ 21:07:03
URL: http://horzeharmony.blogg.se/
Postat av: Hanna

jättefint! ska åka iväg o hämta min parelli-dvd nån dag, behöver inspiration för jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja... känner mig så sjukt ringrostig efter att ha varit ifrån hästarna ett år hehe :)

2011-06-06 @ 10:58:30
URL: http://flickanochtuppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback