Online session 1

Då blev det planerat att det blir Frodi som får visa sina färdigheter i min online audition. Idag hjälpte Anne mig med att dra fram allt som behövs och tänka ut allt jag ska visa. Vilket är (de kursiva är de vi måste jobba vidare på eller som vi inte hunnit kolla än) :
  • helikopter och hårt slap med stick + string i alla zoner
  • weave i trav
  • circling game, transitions, Galopp!
  • stick to me, alla gångarter
  • traveling circling game over obstacles
  • gå över / stå på pressening
  • sparka boll
  • studsa boll runt och på honom i alla zoner
  • sideways i trav
  • sideways med tunna under magen
  • hoppa över tunna/tunnor
  • Springa in i transporten med mig vid transportens hjul
  • backa in i transporten
  • stå på pallen

Idag blev det att börja fixa galoppen. Människor med "vanliga" hästar förstår aldrig hur lätt de har det!
Jag tog hjälp av ett squeez för att underlåtta fattningen för frodi. Squeezet som fick bli mellan mig och ladan får en "ketchup effekt" och hästen får därav mer energi och större chans till att fatta galopp. Det tog ett litet tag, och Frodi hade några episoder av JAG VILL INTE / DU SÄTTER FÖR MYCKET PRESS. men det gick till slut. Han är så härlig min lilla man, trots att jag satt mycket press kan han fortfarande komma inSPRINGANDES till mig med öronen frammåt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback