Trailerloading nr2

Då var det lekdags för pojkarna igår. Fler bilder och filmer kommer vartefter.
Men jag och frodi hade i sikte att fixa circling game. Han drar sig ut till andra änden av linan och har ingen tanke på att faktiskt circla runt mig. Så jag gjorde "let me help you" / "the ambassador of yes" och helt eneklt drev på han liteoch följde efter honom, vart han nu ville gå. Såg inge vakert ut, som en drasdocka drogs jag lite efter honom. Men! Sen var han reda för en vacker circling game!
Efter det testade vi alla möjliga sätt att gå in i transporten på. Först fick han och gyllir gå och och stå där tillsammans en stund. Sen fick han testa att backa in med min på nära håll, det var inga problem. sen trava in, sen trava in med mig sittandes på transportens hjul. där tyckte han första gången att det var roligare att springa förbi transporten. Mot slutet jobbade vi på att backa in med yoyo game på ett avstånd. Det var en liten challenge! Men jag har ju världens smartaste häst så det gick ganska snart det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback