Frodis Inridning dag 12

igår tog vi en sväng med grabbarna (frodi och hans kompis shettisen Alfons), de har så mycket överskottsenergi, snön och isen gör att de faktiskt inte ens kan springa av sig i sin egna hage. Då jag även inte har någonstans att varken få ut energin eller extra checka grunderna ordentligt är detta inte förhållanden där man kan set it up for success.
trots att jag hoppade upp, vilket jag egentligen inte borde gjort, gick allting helt okej, jag vet att jag kan få stopp på honom ifall det är något, men det hela kunde gått bättre. Säkerheten ska alltid gå först.
Men på hemvägen så tölttränade vi lite. Med tanke på att han erbjuder både tölt och trav så tänkte jag att det är bäst att ta vara på det. Vore dumt att renodla traven nu, och sen traggla med töltsättning. Framförallt med tanke på att jag nu bara med sätet kan bestämma gångart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback