Det går bra nu!

Bilden ovan är ifrån gårdagens lilla utreritt med Piff och Puff. Här har vi Piff som för en sekund koncentrerar sig på korna.

 

Ridturen igår var nog bland de bästa jag någonsin haft. Allting flöt på och Frodi är alldeles för underbar, samtidigt som vi hade härligt sällskap med oss, som det också gick bra för!
Jag och Frodi hälsade på kor för första gången, skymtade några strutsar, tränade på lite "Don't change gait" Med trav tölt och galopp. Testade även att välja galopp, vilket även det gick galant. Han är obeskrivlig den lilla mannen!

 

Idag lekte jag lite på riktigt med Glaeda för första gången på länge. Gick riktigt bra. Gjorde en hel del friendly game. Och hon var jätte duktig!

 

Sen lekte jag med Mathilda, Det gick så himla bra så det inte går att beskriva. Men hon klängde inte längre. Och HON VALDE att utforska världen utanför hagen. Jag som harkämpat och var berädd på att få kämpa bra många dagar till. Idag tog vi oss enda upp till stallet, testade till och med som sadelgjorden gick runt inför kursen imorn, vilket den gjorde. Hon ser riktigt riktigt fin ut i hullet. (trots att hon är nodis!)

 

Nu i helgen är det kurs så det kommer uppdateringar därifrån. Nästa vecka är min allra sista plugg vecka. Efter fredagen kommer jag endast ha lite biologi kvar. Nästa helg är det även studentbal, att vara så finklädd kommer vara en omväxling från häst-kläderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback