Glodis Level 3 session 1

Jag tyckte det var så roligt att skriva en liten serie under frodis inridning så jag ska göra likadant med min och Glodis Level 3. idag focuserade vi på Online och tillsammans med Freestyle är det dom savvys jag kommer focusera på. Liberty tränar man inte på, det finns där när Online är perfekt!

 

Det hästarna ska kunna för de olika levlar står på bilderna nedan. Sedan bedömer de på videon även fler saker som hur bra du matcher hästen, om du får positiv respons m.m.
En hel del av sakerna har vi påbärjat tidigare, det är inte många färdiga. Men jag bockar av de vartefter jag extra kollat att de verkligen sitter där.

 

Idag började vi på en hel del. (vissa leder till andra) De fetstiliga är de som hon kan mycket bra och är avbockade, de kursiva är de som tidigare påbörjats
  • (On Line) I can do the extreme helicopter as a Friendly Game, slapping the ground 6 times hard with Carrot Stick and String.
  • (On Line) I can massage inside my horse’s ear (not deep)!
  • (On Line) I can hold my horse’s tongue (Porcupine Game).
  • (On Line) I can lead my horse backwards by the tail.
  • (On Line) I can play Stick to Me, a Driving Game, (a.k.a Yo-Yo Game from the side) on a 12-foot Line at the walk, trot and canter.
  • (On Line) I can circle my horse 6 – 10 laps at canter on a 22 or 45-foot Line.

 

Vi började med lite zon 5 diriving ("tömkörning") som är inför level 4, men hon är väldigt bra på det med en lina så jag tog nästa steg. Nästa var att vänja henne vid att ta ut tungan. Inga problem, jag kan hålla i tungan med hennes huvud vid min sida (jag står vid bogen) utan att hon drar bort huvudet, några gånger till så har vi det avbockat!
Sen lekte vi med lite galopp ute på circlinggame. För att få in friendly game med sticken och stringen flygandes omkring henne så gjorde jag detta varje gång hon fick komma in och vila. Vi har tränat på det tidigare så detta var bara för att få det Ännu bättre.  Dock har tjejen en hel del muskler att träna upp, det är massa varv i galopp som ska klaras av sen!
Sist erbjöd hon lite jätte fin galopp sådär nära så att det snart kan likna stick to me! Hon var helt otrolig idag! Längtar till imorn så vi får leka igen. När jag senare lekte med båda Mathilda och Glaeda så stod glodis vid grinden och titta, och sedan hälsade på mg flertalet gånger i hagen. Det verkar inte som om hon tyckte vår play session varit hemsk i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Anne

Hejja hejja! Ska bli så kul att levla med dig!

2011-05-16 @ 12:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback