Glodis Level 3 session 2

Idag jobbade vi på samma saker som igår. Galoppen är jobbig tycker hon. men vi gjorde lite riktigt fin stick to me! Hon blir så himla vacker då. Svårt att beskriva men hon formar sin kropp exakt så som den bör formas om hon skulle ridas. Lägre form, höjd rygg och jätte fin böjning! På något sätt så tycker hon det är lättare att galoppera på detta viset än ute på volten.
Dock tror jag att jag missade lite trösklar som jag inte tog hand om så bra som jag borde tagigt hand om dom. Tror även jag måste gå tillbaka och fixa/ finslipa allting jag gör Innan jag ber henne om galopp. Själva backningen, send'en och allow'en.

  • (On Line) I can do the extreme helicopter as a Friendly Game, slapping the ground 6 times hard with Carrot Stick and String.
  • (On Line) I can hold my horse’s tongue (Porcupine Game).
  • (On Line) I can play Stick to Me, a Driving Game, (a.k.a Yo-Yo Game from the side) on a 12-foot Line at the walk, trot and canter.
  • (On Line) I can circle my horse 6 – 10 laps at canter on a 22 or 45-foot Line.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback